pc
Kontynuacja współpracy w zakresie dostarczania przesyłek eCommerce na teren Europy za pomocą transportu drogą lądową to efekt porozumienia podpisanego w kwietniu br. pomiędzy Pocztą Polską a Pocztą Chińską - poinformowała w poniedziałek w komunikacie spółka.
Jak zaznaczono w komunikacie, rozwój transgranicznego handlu internetowego między Azją i Europą to szansa dla operatorów pocztowych działających w tym regionie. "Poczta Polska wykorzystując położenie naszego kraju na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku, dąży do tego, by stać się kluczowym elementem nowego ładu kształtującego się na światowym rynku logistycznym" - dodano.
Wiceprezes Poczty Polskiej Wiesław Włodek ocenił, że doświadczenia spółki "z dotychczasowej współpracy w zakresie dostarczania przesyłek eCommerce na teren 32 krajów europejskich wskazują, że obydwaj narodowi operatorzy są rzetelnymi partnerami i chcą systematycznego zwiększania wolumenów obsługiwanych przez Pocztę Polską".
Spółka zaznaczyła, że "dalsza współpraca z Pocztą Chińską, oprócz bezpośredniego zwiększania przychodów polskiego operatora wyznaczonego, może stać się istotnym elementem rozwoju systemu logistycznego oraz pozyskiwania know-how w relacjach z krajami azjatyckimi, które są potencjalnym obszarem coraz większej aktywności Poczty Polskiej".
Ekspansja zagraniczna Poczty Polskiej to jeden z trzech filarów strategii rozwoju na lata 2018-2022. Celem spółki jest koordynacja wymiany handlowej między Azją a Europą i stworzenie hubu logistycznego dla między innymi międzynarodowego eCommerce.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych