PMK
Metanowiec Cristophe de Margerie, należący do francuskiego Total, jako pierwszy statek tego typu przepłynął przez Cieśninę Beringa bez asysty lodołamaczy. Taką sytuację umożliwiły zmiany klimatu i topnienie lodu.
Jednostka znajduje się na trasie do Korei Południowej, a wystartowała z Norwegii. Dzięki płynięciu przez Cieśninę Beringa armator oszczędza 15 dni, w stosunku do transportu przez Kanał Sueski.
To nie pierwszy transportowiec, który płynął tą trasą, ale poprzednie jednostki musiały korzystać z pomocy innych statków. Cristophe de Margerie pokonał cieśninę samotnie, jako pierwszy na świecie. Ten statek jest specjalnie przygotowany do takich zadań, między innymi dzięki grubości poszycia, która pozwala na przepływanie przez lód o grubość ponad 2 metrów.
Cristophe de Margerie, nazwany na cześć byłego dyrektora Total, to pierwsza z 15 jednostek, którymi francuski koncern chce transportować rosyjski gaz do Azji trasą północna.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych