jk
KL Saltfjord, jednostka należąca do K Line Offshore AS, jako pierwszy statek offshore otrzymał notyfikację klasy Shore Power DNV GL. Podczas postoju w porcie statek może wyłączyć silniki i polegać na zasilaniu brzegowym, tak zwanym „cold-ironing".
Poprzez zastosowanie zasilania naziemnego, statki nie tylko zmniejszają zużycie paliwa, ale także eliminują związane z tym emisje. Wpływa to na znaczną poprawę jakości powietrza w porcie i otaczającym go środowisku, redukując PPM, NOx, SOx i CO2. W połączeniu z odnawialnymi źródłami energii, zasilanie elektryczne może doprowadzić nawet do zerowej emisji podczas przebywania statku w porcie.
- Dzięki zastosowaniu brzegowej instalacji elektrycznej, sprawdzonej przez firmę DNV GL, dysponujemy obecnie statkiem offshore, który wybiega w przyszłość. Zdecydowaliśmy się również ubiegać się o przyznanie klasy Shore Power dla siostrzanego statku KL Saltfjord - mówi Espen Sørensen, wiceprezes ds. operacyjnych i technicznych w firmie K Line Offshore AS.
- Rosnąca świadomość wpływu emisji żeglugi doprowadzi do inwestowania w „cold-ironing" - mówi Jon Rysst, starszy wiceprezes i dyrektor regionalny w Europie Północnej DNV GL. - Porty będą częściej chciały korzystać z alternatywnej energii morskiej (AMP). Wraz ze wzrostem liczby w pełni elektrycznych i hybrydowych jednostek, „cold-ironing" może wkrótce stać się procedurą standardową w wielu portach na całym świecie, z widocznym pozytywnym wpływem na jakość powietrza.
Przepisy dotyczące klas połączeń przyłącza brzegowego DNV GL obejmują wymagania bezpieczeństwa dotyczące pokładowego gniazda elektrycznego statku. Zapis mocy brzegowej zapewnia bezpieczny i wydajny sposób podłączania i odłączania zasilania brzegowego. DNV GL sprawdza również zgodność między statkiem a portem.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych