pc
„Auto Eco”, pierwszy na świecie samochodowiec zasilany LNG, popłynął do United European Car Carriers (UECC), europejskiego armatora ro-ro. Jednostka przystosowana jest do przewozu samochodów osobowych i ciężarowych.
Statek powstał w chińskiej stoczni Nacks, należącej do Kawasaki Heavy Industries. Jednostka ma 181 m długości i 30 m szerokości. Na jej 10 pokładach zmieści się prawie 4 000 samochodów. „Auto Eco” wyposażony jest w silnik dual fuel, który umożliwia stosowanie LNG i alternatywnie paliwa tradycyjnego. Jednostka posiada także klasę lodową 1 A super.
Budowa statku rozpoczęła się w marcu 2014 r. „Auto Eco” będzie przewoził samochody głównie po Bałtyku i Morzu Północnym.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych