PMK
Południowokoreańska firma Ilshin Logisticks odebrała największy statek świata napędzany LNG – masowiec Ilshin Green Iris o nośności 50 tys. dwt.
Jednostka została wyposażona w nowoczesne kriogeniczne zbiorniki na LNG, specjalnie zaprojektowane przez koncern POSCO. Materiał, z którego są zbudowane, ma dużą zawartość manganu i jest specjalnie zaprojektowany do kriogenicznego magazynowania LNG i skroplonego gazu. Właściwości i cechy stali wysokomanganowej, a także wymagana technologia spawania i konstrukcja zbiornika paliwa, okazały się odpowiednie dla kriogeniki – podało towarzystwo klasyfikacyjne Lloyd’s Register.
To kolejny projekt pokazujący, jak szybko wzrasta znaczenie LNG w światowej żegludze. Niedawno francuski armator kontenerowy CMA CGM podpisał umowę z koncernem paliwowym Total na zaopatrzenie gazem LNG najnowszych kontenerowców przewoźnika.
W ramach kontraktu Total w ciągu 10 lat, od 2020 roku, zaopatrzy jednostki CMA CGM w 300 tys. ton paliwa LNG. 9 kontenerowców o rekordowej ładowności 22 tys. TEU, ma zostać zbudowane do 2020 roku. Będzie to pierwszy raz, gdy megakontenerowce zostaną wyposażone w napęd na to ekologiczne paliwo.
Megakonterowce dla CMA CGM powstaną w stoczniach Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding i Hudong-Zhonghua Shipbuilding. Każda z jednostek będzie miała ponad 22 tys. TEU ładowności. W momencie powstania te statki miejsca staną się największymi kontenerowcami na świecie, odbierając rekord statkom armatora OOCL Hongkong, które mają ładowność 21,413 TEU.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych