PMK
Pierwsza konwersja kontenerowca z napędu diesla na LNG odbędzie się już w 2017 roku - potwierdziło towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas, które będzie czuwać nad procesem.
Pionierską jednostką będzie należący do niemieckiego armatora Wessels Reederei kontenerowiec MV Wes Amelie o ładowności 1036 TEU. Statek jest obecnie wyposażony w silnik MAN 8 L 48/60B, który będzie zamieniony na 51/60 dual fuel. 500-litrowy zbiornik na paliwo LNG zostanie umieszczony na przed jednostki, by nie zmniejszać ładowności kontenerowca.
Konwersja ma się zakończyć w 2017 roku. Projekt jest fundowany przez niemieckie Ministerstwo Transportu, a oprócz Wessels Reederei wezmą w nim udział inne firmy: MAN Diesel & Turbo, TGE Marine Gas Engineering, SMB Naval Architects & Consultants oraz wspomniane Bureau Veritas.
- Przy tym projekcie zaprocentuje nasze doświadczenie w konwersjach małych jednostek na LNG. Jesteśmy pewni, że pod naszym okiem konwersja przebiegnie sprawnie - zapewnia Philippe Donche-Gay, prezes Bureau Veritas Marine & Offshore Division.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych