PMK
W dobie kryzysu kontenerowego na trasie między Europą i Azją, wzmagają się przewozy towarów między Azją a Bliskim Wschodem.
W pierwszym kwartale między tymi regionami przetransportowano aż 883 tys. TEU ładunków, o 17,6 proc. więcej niż rok temu w tym samym okresie. To najlepszy wynik od 2012 roku.
Wzrosły także przewozy między Azją Wschodnią i Południową. Przewieziono tam w kontenerach 838 tys. TEU, o 9,7 proc. więcej rdr. Nieco wolniejsze tempo wystąpiło w transporcie z Azji Południowej na Bliskich Wschód, bo tylko o 4 proc.
Analitycy przestrzegają jednak przez zbyt mocnym optymizmem. Według ich przewidywań drugi kwartał może nie potwierdzić tych tendencja, mimo że wtedy tradycyjnie przypada szczyt przewozów. Powodem jest wciąż słaby popyt na przewozy kontenerowe i utrzymująca się nadpodaż tonażu.
Świadczy też o tym inny fakt. W kwietniu armatorzy co prawda odwołali tylko 16 połączeń między Azją i Bliskim Wschodem (50 w lutym), ale za to w umowach krótkoterminowych średnie napełnienie statków wyniosło ok 60 proc.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych