• <

OT Logistics S.A. kończy negocjacje z rządem Czarnogóry w sprawie przejęcia udziałów w Luka Bar i AD Montecargo

pc

20.03.2017 22:46 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski OT Logistics S.A. kończy negocjacje z rządem Czarnogóry w sprawie przejęcia udziałów w Luka Bar i AD Montecargo

Partnerzy portalu

OT Logistics S.A. kończy negocjacje z rządem Czarnogóry w sprawie przejęcia udziałów w Luka Bar i AD Montecargo - GospodarkaMorska.pl

Spółka OT Logistics S.A. zakończyła negocjacje ze Skarbem Państwa w Czarnogórze w sprawie nabycia udziałów w spółce AD Montecargo (przewoźnik kolejowy) i Luka Bar AD BAR (operator portu morskiego). Zakończenie negocjacji otwiera drogę do formalnej akceptacji umowy przez odpowiednie instytucje Czarnogóry, w tym parlament.

Na podstawie dokonanych ustaleń OT Logistics S.A. ma nabyć 51% udziałów w spółce AD Montecargo za 2,5 mln euro. Nabywca zobowiązał się też do przeprowadzenia trzyletniego programu modernizacyjnego o łącznej wartości 3,45 mln euro, jak również dodatkowych inwestycji w tabor kolejowy. W zamian za 8,25 mln euro, OT Logistics może również nabyć 30% udziałów w Luka Bar, największym porcie morskim w Czarnogórze (pierwotna oferta wynosiła 7,1 mln euro). Strony ustaliły jednocześnie, że planowany program inwestycyjny w porcie będzie opiewał na niższą niż pierwotnie zakładano kwotę 14 mln euro (wcześniej 17,1 mln euro). Uzgodnienia przewidują też przekazanie operacyjnego zarządzania portem na rzecz OT Logistics. Ustalono również, że w obu przejmowanych spółkach w mocy pozostaną obowiązujące obecnie zbiorowe układy pracy, a zatrudnienie zostanie utrzymane na niezmienionym poziomie, z wyjątkiem zwolnień dobrowolnych lub naturalnych odejść na emerytury.

AD Montecargo zajmuje się kolejowymi przewozami towarowymi. Luka Bar AD BAR to operator portu morskiego w Barze, który stwarza szerokie możliwości wykorzystania transportu intermodalnego na Bałkanach i umożliwia dogodny transport drogą morską m.in. produktów rolnych do Afryki i na Bliski Wschód. Akwizycje są elementem ogłoszonej rok temu strategii rozwoju grupy, mającej na celu umocnienie pozycji rynkowej na Bałkanach i w korytarzu transportowym Północ-Południe, łączącym porty morskie na Bałtyku i Adriatyku.

– Cieszymy się, że z sukcesem zakończyliśmy negocjacje ze Skarbem Państwa w Czarnogórze. Planowane przejęcie udziałów w AD Montecargo i Luka Bar to ważny krok w realizacji naszej strategii rozwoju i ekspansji na południu Europy. Chcemy bowiem aktywnie obsługiwać przepływ ładunków w korytarzu transportowym Północ-Południe. Te atrakcyjne aktywa przyczynią się do poszerzenia naszej oferty oraz pozyskania klientów na nowych rynkach – mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics.

W grudniu 2016 r. OT Logistics S.A. zaoferowała kupno udziałów w spółkach AD Montecargo i Luka Bar AD BAR. Po uzyskaniu formalnego potwierdzenia poprawności oferty, Spółka została w styczniu tego roku zaproszona do przystąpienia do negocjacji ze Skarbem Państwa w Czarnogórze. Obecnie dla finalizacji transakcji niezbędne są zgody odpowiednich instytucji Czarnogóry, w tym parlamentu.

OT Logistics S.A. to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji, po porty w Niemczech i w Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także w spedycji i logistyce. OT Logistics jest również największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji. W 2016 r. grupa wypracowała 712,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 10,0 mln zł.

Akcje OT Logistics od 2013 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.