- Mamy Odrę graniczną III klasy, a my chcemy ją dostosować do IV klasy, więc musimy renegocjować niekorzystną dla nas umowę. Takich działań nie widać w sensie fizycznym, czyli robót budowlanych, ale cały czas idziemy do przodu – powiedział na antenie Radia Szczecin Jerzy Materna, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Chodzi o umowę zawartą w ubiegłym roku, w myśl której Odra ma być pogłębiona do 1,8 m głębokości, zostaną wybudowane ostrygi regulujące rzekę oraz nastąpi pogłębienie Jeziora Dąbie. Renegocjacja mają doprowadzić do uzyskania przez Odrę IV klasę żeglowności.
Jeśli rozmowy nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, ministerstwo zastanawia się nad pomysłem budowy kanału wzdłuż rzeki.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych