pc/MGMiŻŚ
Jerzy Materna, sekretarz stanu w ministerstwie gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, wziął udział w Forum Odrzańskim, które odbywa się w czeskim Bohuminie. Kolejna edycja polsko-czeskiej platformy dyskusyjnej dotyczy wzajemnej wymiany informacji o projekcie wydłużenia Odrzańskiej Drogi Wodnej o transgraniczny odcinek z polskiego Kędzierzyna-Koźla aż po czeską Ostrawę.
Wiceminister Jerzy Materna w swoim wystąpieniu przedstawił cele i priorytety przyjętego przez polski rząd dokumentu „Założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030”. Są nimi m. in.: doprowadzenie ODW do międzynarodowej klasy żeglowności i włączenie w europejską sieć dróg wodnych, rozbudowa międzynarodowych dróg wodnych E-70 (Odra-Wisła-Zalew Wiślany) oraz E-40 (Wisła-Brześć), uzyskanie poprawy warunków nawigacyjnych.
Sekretarz stanu w MGMiŻŚ podsumował bieżące działania resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Jednym z najważniejszych wydarzeń było podpisanie przez Prezydenta Andrzeja Dudę aktu ratyfikacyjnego „Europejskiego porozumienia w sprawie głównych śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym”. Zobowiązuje ono Polskę do dostosowania głównych dróg wodnych do co najmniej IV klasy żeglowności. Przystąpienie do AGN potwierdza determinację rządu związaną z dążeniem do rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce.
Istotną inicjatywą było powołanie przy MGMiŻŚ Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych, który jest organem pomocniczym wspierający ministra w monitorowaniu procesów związanych z przygotowaniem inwestycji na śródlądowych drogach wodnych.
Forum Odrzańskie (Oderské Forum) zostało zainicjowane w 2015 roku, w celu wzajemnego przekazywania aktualnych informacji dotyczących przygotowań, które zmierzają do wydłużenia żeglowności Odrzańskiej Drogi Wodnej o jej odcinek z Kędzierzyna-Koźla do Ostrawy i Mosnova, wraz z wynikającymi z niego korzyściami społeczno-gospodarczymi dla regionów przygranicznych.
Wydarzenie jest skierowane do przedsiębiorstw, administracji publicznej oraz społeczności obu państw.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości