PMK
Budowa sztokholmskiego Portu Norvik idzie pełną parą. Ukończono już 450-metrowe nabrzeże kontenerowe.
Projekt przejdzie teraz w kolejną fazę, która zawiera: układanie torów dla dźwigów, montowanie słupków, poręczy, barier i błotników.
- Na rok przed otwarciem, prace nad ukończeniem sztokholmskiego Norvik Port idą zadziwiająco szybko - powiedział Magnus Sjöberg, kierownik projektu.
Obiekt będzie posiadał terminal kontenerowy i dla statków ro-ro. Powstanie ok. 50 km na południe od stolicy Szwecji. Rocznie będzie w stanie obsłużyć ok. 500 tys. kontenerów i 200 tys. pojazdów.
Głębokość basenów nowego terminala będzie sięgać nawet do 16,5 metrów, co umożliwi zawijanie tam największych kontenerowców, jakie wpływają na Bałtyk. Nieco płytsze będą baseny do obsługi statków ro-ro.
Operatorem obiektu będzie Hutchison Ports, zarządzający 48 terminalami na świecie.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych