PMK
Od 13 maja duński armator wprowadzi nowe połączenie short sea z Sankt Petersburga do Gdańska z zawinięciem w Kotce.
Ma to zapewnić sprawny tranzyt ładunków feederowych z Kotki i Petersburga. Możliwe będzie także repozycjonowanie pustych kontenerów z Polski do Rosji i Finlandii.
Na uruchomieniu serwisu zyska Finlandia i Rosja, głównie dzięki większym opcjom bezpośrednich zawinięć na pętlach Unifeeder. Nowe połączenie będzie też alternatywą transhipmentu przez Gdańsk, Bremerhaven, Hamburg, Rotterdam i Antwerpię.
Przypomnijmy, że od 29 lutego br. duński armator Unifeeder dodał także nowe bezpośrednie połączenie short sea pomiędzy portami Gdynia i Sankt Petersburg.
Nowa linia z bezpośrednimi zawinięciami do BCT - Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni - jest obsługiwana w cyklu tygodniowym przez statek o pojemności 700 TEU zdolnego do przewozu kontenerów 40’ i 45’HCPW.
Porty są obsługiwane w następującym harmonogramie - Gdynia BCT (niedziela/poniedziałek) – St. Petersburg (czwartek/piątek) – Gdynia BCT (niedziela/poniedziałek)
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych