pc
Nowy most kolejowy Bielawa Dolna-Horka na międzynarodowej trasie z Polski do Niemiec od 11 grudnia 2016 r. zapewni dwa razy szybszy przejazd większej liczbie pociągów i możliwość transportu cięższych ładunków. Inwestycja warta 23 mln zł istotnie poprawi jakość połączeń Wschód-Zachód.
Nowy most kolejowy na Nysie Łużyckiej zbudowany został w ramach projektu POIiŚ „Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Bielawa Dolna-Horka”. Poprawi on sprawność i bezpieczeństwo przewozów kolejowych na styku polskiej i niemieckiej sieci kolejowej oraz usprawni połączenia na osi Wschód-Zachód. Zapewni sprawniejszy przewóz ładunków dla przewoźników towarowych i krótszą, bardziej komfortową podróż pasażerom.
Nowa przeprawa nad Nysą Łużycką ma blisko 160 metrów, tj. o 23 metry więcej niż poprzednia. Zapewni przejazd pociągów po dwóch torach, ponad dwukrotnie szybciej – nie 50 km/h, lecz 120 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększyły również nośność obiektu, co oznacza, że składy będą mogły wozić cięższe ładunki. Tory na nowym moście, podobnie jak zmodernizowana linia E 30, zostaną zelektryfikowane.
Sprawny i bezpieczny ruch pociągów pomiędzy granicznymi stacjami – Węglińcem i Horką – zapewnią nowoczesne urządzenia automatyki i telekomunikacji. Zadbano również o ochronę środowiska. Konstrukcja toru zapewni cichy przejazd pociągu, a montaż zabezpieczeń ograniczy zanieczyszczenia wody odprowadzanej z mostu.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych