JK
Wärtsila i Cavotec opracowują pierwszy na świecie system bezprzewodowego ładownia statków z napędem elektrycznym.
Wärtsilä pracuje nad bezprzewodowym systemem ładowania indukcyjnego, natomiast Cavotec zapewnia zautomatyzowane systemy cumownicze dla różnych typów statków, a także systemów zasilania nabrzeży.
Ładowanie bezprzewodowe eliminuje połączenie pomiędzy statkiem a brzegiem, a tym samym zapewnia i ułatwia bezpieczne połączenia i rozłączenia. Eliminuje również potrzebę konserwacji zużytych kabli. Dzięki tej metodzie znika problem uszkodzeń gniazd elektrycznych spowodowanych przez wodę morską, śnieg i lód. Nowy system ładownia będzie w stanie przenieść więcej niż 1 MW energii elektrycznej. To jest około 300 razy więcej niż w przypadku obecnych ładowarek wykorzystywanych przez samochody elektryczne.
Urządzenia cumownicze Cavotec jest oparte na systemie kotwiczenia próżniowego. Zautomatyzowana technologia eliminuje potrzebę stosowania konwencjonalnej cumy. Zdalnie sterowane poduszki próżniowe są zamontowane na nabrzeżu i uwalniają jednostkę w ciągu kilku sekund.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych