mk
.Nowoczesna pyta o sytuację w Polskiej Żegludze Morskiej i proponuje rozwiązanie: komercjalizację państwowego przedsiębiorstwa, zrobienie z niego spółki skarbu państwa i wprowadzenie na giełdę – czytamy na portalu Radia Szczecin.
Przedstawiciele .Nowoczesnej są zdania, że rząd PiS nie ma właściwego pomysłu na ratowanie PŻM. - Spadek zamówień w Chinach, a co za tym idzie, spadek zamówień na materiały i paliwo spowodował taką sytuację, jaką mamy obecnie. Pytanie zasadnicze brzmi: jak PŻM się odnajdzie na rynku, jak nowy dyrektor czy zarządca komisaryczny poprowadzi firmę w takich warunkach ekonomicznych – powiedział w radio Dariusz Bronowicki.
Przypomnijmy, że trudna sytuacja Polskiej Żeglugi Morskiej spowodowała wprowadzenie przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej państwowym zarząd komisaryczny.
Jak podano w oficjalnym komunikacie, głównym celem takiej decyzji jest ustabilizowanie sytuacji najważniejszego narodowego armatora, utrzymanie charakteru PŻM jako przedsiębiorstwa państwowego oraz wprowadzenie działań, które pozwolą armatorowi przetrwać okres dekoniunktury i zachować tysiące miejsc pracy.
Funkcję komisarza powierzono Pawłowi Brzezickiemu, który w latach 1998-2005 pełnił funkcję dyrektora naczelnego Polskiej Żeglugi Morskiej.
Pod koniec grudnia ub.r. ówczesny dyrektor naczelny PŻM Paweł Szynkaruk złożył rezygnację z pełnienia funkcji. Swoją decyzję uzasadnił powodami osobistymi, a rada pracownicza rezygnację przyjęła. Szynkaruk pełnił funkcję dyrektora naczelnego PŻM od 2005 r. Tymczasowym kierownikiem przedsiębiorstwa został Piotr Cichocki, który miał pełnić funkcję do czasu rozstrzygnięcia konkursu na nowego dyrektora naczelnego.
Państwowe przedsiębiorstwo PŻM jest największym polskim armatorem, posiadającym łącznie w grupie kapitałowej ponad 60 statków. Na ich pokładach pracuje około 2,5 tys. marynarzy.
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
BCT bije swój nowy rekord w przeładunku na pojedynczym statku
Centrum Biurowe KOGA: Port dla Twojego biznesu
PKP S.A. prowadzi rozmowy ze Szwecją w sprawie uruchomienia morskiego korytarza transportowego
Pył węglowy z Portu Gdańsk wciąż uciążliwy. Trwają rozmowy władz miasta z zarządem
XI Dni Nowego Portu z Portem Gdańsk