Nowe wymagania IMO dotyczące komputerów ładunkowych dla zbiornikowców wchodzą w życie 1 stycznie 2016 r. Wymogi odnoszą się do instrumentów liczących stateczność jednostek w stanie nieuszkodzonym oraz w stanie uszkodzonym - komunikat w tej sprawie opublikowało kilka dni temu towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL.
Wymogi podyktowane są zmianami zapisów w MARPOL Annex I cz.4, IBC/BCH Code oraz IGC/GC Code. Nowe przepisy mają charakter retroaktywny i dotyczą zarówno nowych, jak i istniejących statków. Zbiornikowce, które zostały zbudowane przed 1 stycznia 2016 r. powinny posiadać oprogramowanie przystosowane do nowych przepisów najpóźniej do 1 stycznia 2021 r. Jednostki zbudowane po 1 stycznia 2016 r. muszą już być wyposażone w nowe opragramowanie.
Certyfikaty będą wydawane przez dpowiednie władze morskie lub, w ich imieniu, przez stosowne organizacje. Skorygowane certyfikaty IOPP-B, IBC/BCH i IGC/GC, odzwierciedlające wdrożenie nowych wymagań, będą wydawane od 1 stycznia 2016 roku.
Szczegóły można znleźć tutaj
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych