PMK
Niemiecka spółka żeglugowa GEFO zamówiła sześć chemikaliowców w jednym z chińskich zakładów.
Chodzi o sześć statków o nośności 3,6 tys. dwt zamówionych w zakładzie AVIC Dingheng. GEFO podpisało ze stocznią list intencyjny w sprawie budowy tych jednostek w lutym tego roku.
Jednostki mają zostać dostarczone w 2020 i 2021 roku. Będą cechowały się prędkością 13 węzłów, długością 100 metrów i szerokością 14 metrów. Nie ujawniono kwoty transakcji.
To już kolejne zamówienie na tankowce w tym roku. Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zdobyła kontrakty na 7 jednostek na kwotę 800 mln dolarów.
Pierwsza zamówienie dotyczyło budowy trzech tankowców VLCC dla nieujawnionego klienta. Każda z jednostek będzie miała nośność 300 tys. dwt i zostanie dostarczona w pierwszej połowie 2020 roku. Oprócz jeden z europejskich armatorów zamówił kolejne dwa VLCC o wartości 170 mln dolarów. Każdy ze statków będzie miał 336 metry długości i 60 metrów szerokości.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości