Wskaźnik punktualności kontenerowców pogorszył się w lipcu na wszystkich głównych szlakach handlowych wschód – zachód. Nie pomogła rozbudowa Kanału Sueskiego, która miała zapewnić szybszy przewóz towarów.
Poziom niezawodności na szlakach Azja – Europa wyniósł 78,2 proc. (-4,1 proc.), na szlakach przez Pacyfik 62,5 proc. (-6,1 pkt.), przez Atlantyk poprawił się o 5,6 proc. Ogółem punktualność przewoźników kontenerowych wyniosła 73,3 proc, o 4 proc. mniej niż w czerwcu.
Wynik na szalkach Azja – Europa dziwi, biorąc pod uwagę ukończoną rozbudowę Kanału Sueskiego. Obecnie na dużym odcinku obiektu obowiązuje już ruch dwukierunkowy statków, co powoduje, że tranzyt przez kanał powinien wynosić tylko 11 godzin, zamiast 18. Zmienił się także czas oczekiwania na wpłynięcie z 11 do 3 godzin. Efektów tego jednak nie widać.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych