• <

Nie ma co oczekiwać większej liczby fuzji na rynku kontenerowym

PMK

05.08.2018 18:56 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Nie ma co oczekiwać większej liczby fuzji na rynku kontenerowym

Partnerzy portalu

Nie ma co oczekiwać większej liczby fuzji na rynku kontenerowym - GospodarkaMorska.pl

Po fali znacznej konsolidacji w branży żeglugi kontenerowej trend ten może się zatrzymać na fuzji OOCL i China COSCO Shipping - twierdzi agencja Clarksons Research.

Rozpoczęcie współpracy od kwietnia pomiędzy głównymi japońskimi operatorami kontenerowymi NYK, MOL i K-Line jest kolejnym ważnym krokiem w trwającej konsolidacji sektora. Spółki założyły nowy alians Ocean Network Express.

W 1998 r. 20 największych przewoźników odpowiadało za 73% ładowności na całym świecie, przy czym największy (Maersk) miał udział rzędu 7,2%, a 20-ty armator (CSAV) 1,3%. Na miejscach 21-30 w rankingu znaleźli się również niektórzy przewoźnicy, którzy są dziś dobrze znani: Wan Hai, Crowley, Matson i PIL (30. miejsce), a także przewoźnicy, ponieważ w znacznym stopniu połączyli się z innymi: Safmarine, UASC, Hamburg-Sud, Delmas i MISC.

Konsolidacja w znacznym stopniu zmieniła sytuację, a 20 największych firm stanowi obecnie 90% całkowitej ładownoścu, a 10 największych armatorów stanowi aż 83%. Największy przewoźnik (nadal Maersk) ma obecnie 19,4% udziałów, ale 10-ty Zim tylko 1,8%, a 20-ty Quanzhou Ansheng zaledwie 0,3%.

- To wynik poważnej konsolidacji, która teraz może trochę przystopować, po zakończeniu fuzji OOCL z China COSCO Shipping - powiedział Clarksons.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.