jk
Polskie porty mają szansę zdobyć dominującą pozycję na Bałtyku. Jednak wymaga to dużych inwestycji, aby podnieść możliwości przeładunkowe - podaje środowy "Nasz Dziennik".
Jak informuje gazeta, w 2016 r. porty Gdańsk, Gdynia oraz zespół portowy Szczecin-Świnoujście przeładowały prawie 81 mln ton towarów o wartości ponad 220 mld zł. Największa część rynku należy do Gdańska.
"Rośnie udział Bałtyku w europejskiej morskiej wymianie handlowej. Od 2002 do 2015 r. obroty na Bałtyku wzrosły o 56 proc." - powiedział cytowany przez dziennik prezes Morskiego Portu Gdańsk Łukasz Greinke.
Do naszych portów wpływają coraz większe statki, np. 27 czerwca Gdańsk przyjmie największy kontenerowiec świata, który zabiera na pokład 21 tys. kontenerów - informuje dziennik.
"Nasz Dziennik" podaje także, że na inwestycje poprawiające dostępność kolejową do polskich portów mamy wydać do 2023 r. ponad 4 mld zł.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych