pc/ZMPG
Zapowiadane od kilku miesięcy pierwsze zawinięcie kontenerowego aliansu żeglugowego stało się faktem w dniu 9 maja. Tego dnia do terminalu kontenerowego DCT zawinął statek oceaniczny OOCL Tianjin inaugurując kolejne regularne połączenie kontenerowe Gdańska z Azją.
Tym razem na stałą współpracę z Gdańskiem zdecydował się największy na świecie sojusz żeglugowy Ocean Alliance. W skład sojuszu wchodzą czołowi armatorzy kontenerowi OOCL, Cosco Shipping, CMA CGM oraz Evergreen. Statki aliansu zawijać będą do Gdańska raz w tygodniu, łącząc takie porty jak: Szanghaj, Ningbo, Xiamen, Yantian, Singapur, Felixtowe, Rotterdam, Gdańsk, Wilhelmshaven.
Ocean Alliance to sojusz zawarty między armatorami na 10 najbliższych lat. Oferuje w sumie 40 nowych serwisów żeglugowych na całym świecie. Flotę aliansu stanowić będą aż 323 statki kontenerowe, z czego 66 jednostek obsługiwać będzie trasę Azja-Północna Europa.
Wraz z nowym połączeniem oceanicznym w Gdańsku poszerzy się także siatka połączeń feederowych (dowozowych), które dalej dystrybuować będą kontenery do poszczególnych docelowych destynacji na Bałtyku.
Gdańsk jest jednym z zaledwie kilku portów Północnej Europy, do których zawijać będą statki sojuszu. Wśród nich obok Gdańska znalazły się tak ważne ośrodki portowe jak: Rotterdam, Antwerpia, Hamburg, Felixstowe, Dunkierka, Southumpton, Zeebrugge czy Wilhemshaven. Decyzja Ocean Alliance o wyborze Gdańska jest kolejnym potwierdzeniem umacniania się pozycji portu jako centrum dystrybucyjnego na akwenie bałtyckim.
Nietypowy pasażer promu Stena Estelle znalazł się za burtą. Ratownicy uratowali psa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
BCT bije swój nowy rekord w przeładunku na pojedynczym statku
Centrum Biurowe KOGA: Port dla Twojego biznesu
PKP S.A. prowadzi rozmowy ze Szwecją w sprawie uruchomienia morskiego korytarza transportowego
Pył węglowy z Portu Gdańsk wciąż uciążliwy. Trwają rozmowy władz miasta z zarządem