PMK
Kontenerowiec Madrid Maersk, o rekordowej ładowności 20,586 TEU, zawinął do pierwszego portu na swoim dziewiczym rejsie.
27 kwietnia jednostka stawiła się w chińskim Tianjin. Będzie tam w przyszłości zawijać częściej, gdyż jej przeznaczenie to obsługa szlaku Azja-Europa.
Największy statek tego typu powstał w koreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME). Mierzy 399 metrów długości oraz 58,6 metrów szerokości.
Jednostka należy do drugie generacji kontenerowców Triple-e i jest pierwszym z 11 podobnych kontenerowców zamówionych w DSME w 2015 roku. Początkowo te statki miały mieć ładowność rzędu 19,630 TEU, ale zostały zmodyfikowane, by osiągnąć ponad 20 tys. TEU.
Reszta jednostek tej klasy zostanie dostarczona do maja 2018 roku. Będą pływać na trasach Azja-Europa, zastępując mniejsze kontenerowce. Wartość kontraktu na ich budowę wyniosła 1,8 mld dolarów.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych