Trasa zyska nową stację w Europie Zachodniej. Informacje podały władze Chengdu (środkowe Chiny) podczas spotkania Azja - Europa w Rydze. Kraje brane pod uwagę to Francja, Belgia, Niemcy i Holandia - podaje China Daily.
Pociągi towarowe, które kursują z Chin do Polski, pokonują liczącą 9 826 km trasę w 12-14 dni. Trasa biegnie przez Kazachstan, Rosję i Białoruś. Standardowy transport drogą morską zajmuje przynajmniej 45 dni. W Polsce przedsięwzięcie jest obsługiwane przez firmę Hatrans. W Chinach operatorem połączenia jest konsorcjum Chengdu Hatrans YHF Intermodal Logistics. Od momentu otwarcia połączenia w 2013 r. przewieziono z Chin ponad 20 tys. ton ładunków o wartości ponad 600 mln. dol.
Główne grupy asortymentowe przewożone tą drogą to tekstylia, części zamienne do samochodów, różnego rodzaju artykuły oświetleniowe, meble, a także akcesoria związane ze świętami Bożego Narodzenia. Jednym z pierwszych sprowadzonych towarów były np. kabiny prysznicowe, produkowane w Chinach.
W lutym planowane jest otwarcie kolejnej linii łączącej północno-wschodnie Chiny z centralną Rosją.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych