ew
W poniedziałek około godziny 14, do Gdyni przybył nowy holownik. Fairplay XVI, bo o nim mowa, został zbudowany na zamówienie armatora Bugsier jako „Bugsier 11" i był wykorzystywany w hamburskim porcie. Jednak pod koniec ubiegłego roku firma przejęta została przez „Fairplaya”, a jednostka przemalowana, przeflagowana i przemianowana na Fairplay XVI.
Holownik mierzy 32 m długości i 12,5 m szerokości oraz 500 ton GT i uciąg na palu 85,5 tony. Może osiągać prędkość operacyjną do 14 węzłów. Jest wyposażony w dwa pędniki główne typu Schottel SRP 4000 CP oraz dziobowy ster strumieniowy Schottel 250 kW. Parametry te, stawiają Fairplay XVI w roli najsilniejszego holownika w Gdyni!
Holownik został zaprojektowany przez znanego na całym świecie projektanta Cintranaval-Defcar z Hiszpanii, i został specjalnie dostosowany do wymagań operatora. W ten sposób uzyskano maksymalną wydajność przy stworzeniu warunków przyjaznych dla środowiska. Jednostka doskonale sobie radzi w pracy portowej ale również na otwartym morzu i w akcjach specjalnych związanych z offshorem czy ratownictwem. Na pokładzie znajdują się dwie pojedyncze i cztery dwuosobowe kabiny.
Portem macierzystym „Fairplaya XVI” została Gdynia.
Fairplay Schleppdampfschiffs-Reederei Richard Borchard GmbH to armator o zasięgu globalnym. Firma działa od 1905 roku i została założona w Hamburgu. Obecnie posiada biura w Rotterdamie, Antwerpii, Szczecinie, Świnoujściu, Gdyni, Terneuzen i Bremerhaven i prowadzi usługi holownicze w ponad 25 europejskich portach.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych