pc
Hammonia Grenada liderem klasyfikacji. To najmłodszy w historii kontenerowiec wysłany do stoczni złomowej. Statek wszedł do eksploatacji zaledwie 7 lat temu.
Hammonia Grenada miała 261 m długości oraz 32 m szerokości. Jej pojemność to 4,2 tys. TEU. Statek został sprzedany do utylizacji za 5,5 mln USD.
Zdaniem analityków, złomowanie coraz młodszych jednostek to efekt poszerzenia Kanału Panamskiego. Obecnie między portami Ameryki Południowej i Stanów Zjednoczonych mogą przez niego przepływać statki o dwukrotnie większej pojemności niż dotychczas. Armatorom zatem coraz trudniej znaleźć zatrudnienie dla kontenerowców o pojemności ok. 4,5 tys. TEU
Hammonia Grenada to drugi statek niemieckiego armatora Hammonia skierowany w ostatnich miesiącach do stoczni złomowej. W ubiegłym roku trafiła tam Westphalia o pojemności 3,2 tys. TEU.
Do tej pory najmłodszym w historii zezłomowanym kontenerowcem był India Rickmers. Statek został wybudowany w 2009 roku w chińskiej stoczni Jiangsu New Yangzijiang.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych