W lipcu 1929 roku symbol luksusu podróży morskich i powietrznych odbył swój pierwszy lot. Łódź latająca Dornier Do-X wzięła swoją nazwę od projektanta konstrukcji dr Claudius Dorniera. Zbudowano tylko trzy jej egzemplarze. Jedna zawitała nawet do Polski i odbyła rejs do Sopotu.
Był to wówczas największy i najcięższy samolot świata. Na swój pokład mógł zabrać nawet 100 pasażerów. Ważył 61 ton, jego skrzydła miały rozpiętość ponad 53 m, posiadał 12 silników i mógł wspiąć się na wysokość 500 metrów. W służbie niemieckiej pozostawał jeden egzemplarz Do X, natomiast dwa samoloty zbudowane zostały dla odbiorców włoskich.
Od 6 do 13 lipca 1932 r. Do X przebywał w nieczynnym już wówczas porcie wodno-lotniczym w Górkach Wschodnich pod Gdańskiem. Łódź latająca została wówczas udostępniona do zwiedzania, a 12 lipca 1932 odbyła lot okrężny nad Sopotem.
Niestety użytkowanie gotowego Do X z wielu przyczyn było dość kłopotliwe, m.in. z różnorakich powodów odnoszących się do kwestii bezpieczeństwa (liczne awarie i kłopoty techniczne), jak również niskiej opłacalności lotów tego samolotu. Łódź latająca nie zrobiła więc zawrotnej kariery.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych