PMK
Do 114 spadła liczba kontenerowców pozostających bez pracy – donosi agencja Alphaliner. Przed dwoma tygodniami było ich 136.
Ogółem w tym roku niewykorzystywany przez armatorów tonaż spadł z 520,365 do 464,802 tys. TEU. Przewoźnicy kontenerowi będą obecnie dostosowywać swoje harmonogramy do sezonu zimowego, który jest zawsze słabszy. Alians G6 już zapowiedział połączenie dwóch serwisów na linii Azja-USA. Włodarze Maerska też noszą się z wyłączeniem od dwóch do czterech nitek handlowych w ostatnim kwartale tego roku.
W przyszłości w odstawkę może pójść coraz więcej kontenerowców o ładowności ok. 13 tys. TEU. Do służby wchodzi bowiem coraz więcej jednostek o ładowności powyżej 18 tys. TEU, które skutecznie wypierają starsze modele z rynku. Już za dwa lata może okazać się, że popyt na 13-tysięczniki będzie znikomy.
- Globalny popyt na usługi kontenerowców osłabł bardzo mocno w tym roku. A jednostek wciąż przybywa, zanim ubywać. Dlatego coraz więcej z nich będzie siedziało bezczynnie w portach – donoszą eksperci z Alphaliner.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych