PMK
Koreański Hanjin Shipping zdecydował się sprzedać MSC swoje udziały w największym w Kalifornii porcie Long Beach - donosi Wall Street Journal. Ich wartość to ok. 342,5 mln dolarów.
Do MSC trafiło 54 proc. udział w terminalu Total Terminals International LLC. Nieznane jest kwota transakcji. Oznacza to, że szwajcarski koncern posiada obecnie 100 proc. udziałów w tym obiekcie.
Hanjin Shipping złożył w tym roku wniosek o postępowanie upadłościowe. Jako przyczyny armator podał trudności płatnicze i zadeklarowaną we wtorek przez banki odmowę kontynuowania pomocy finansowej dla siódmego co do wielkości światowego przedsiębiorstwa żeglugowego.
Upadek koreańskiego przewoźnika otworzył oczy większości członkom branży. Armatorzy nie chcą powtórzyć bowiem błędu Hanjin, który przez lata ignorował wciąż rosnący dług. Od 2010 do 2016 roku zakład zadłużył się aż na 580 mln dolarów. Eksperci już 3 lata temu ostrzegali, że Hanjin stoi na skraju krawędzi.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych