30 listopada w centrum Nanotechnologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego naukowcy i eksperci dyskutowali na temat polskiej gospodarki morskiej.
Podczas spotkania poza tematami stricte morskimi rozmawiano także o przyszłości i rozwoju przemysłu stoczniowego w Szczecinie. Prelegenci omówili również rolę klastrów, jako ważnych ogniw w jednoczeniu we współpracy podmiotów sektora morskiego.
W trakcie dyskusji podkreślono znaczenie żeglugi śródlądowej w rozwoju gospodarki morskiej. Wskazywano na działania niezbędnego do poprawy wielkości udziału tej gałęzi transportowej wobec pozostałych środków transportu. O ile jeszcze w latach 90. ub. wieku udział przewozów śródlądowych miał wartość dwucyfrową w zespole portów Szczecin-Świnoujście, tak dzisiaj to niecałe 4 proc. Z kolei w skali całego kraju to zaledwie 1 proc. Szacuje się, że dzięki użeglownieniu Odrzańskiej Drogi Wodnej do portów w Szczecinie i Świnoujściu może trafić dodatkowe 20 mln ton ładunków. Kolejną wartością przemawiająca za inwestycjami w Odrę jest przemysł wzbudzony, który powstanie wraz z gospodarczym ożywieniem Odrzańskiej Drogi Wodnej.
Organizatorem spotkania był Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej w Szczecinie.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych