Mitsui O.S.K. Linie (MOL) rozpoczęła testowanie nowej technologii stworzonej w celu redukcji emisji CO2 oraz oszczędności paliwa. Chodzi o tzw. windshield czyli zasłonę "antywiatrową". Zasłona ma zminimalizować opór powietrza płynącego statku.
Testowany windshield został zainstalowany na dziobie kontenerowa MOL MARVEL. Eksperci szacują, że zasłona zamontowana na kontenerowcu o pojemności 6 700 TEU, kursującego z prędkością 17 węzłów na trasach Północnego Pacyfiku, pozwoli na roczną redukcję emisji gazów średnio o 2 proc.
MOL opracował technologię wspólnie z partnerami branżowymi: MOL Techno-Trade, Ouchi Ocean Consultant, Akishima Laboratory (Mitsui Zosen) Inc., oraz Uniwersytet Tokijski. Przedstawiciele aramtora tłumaczą, że dzisiejsze statki są załadowywane do pełna i wytwarzają zbyt duży opór, co prowadzi do niepotrzebnych strat i gorszej efektywności.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych