W Polsce będzie można wykorzystywać kontenery 45-stopowe (2 TEU) – zadecydowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Wzrośnie także waga przewożących je pojazdów.
Dotąd dopuszczalny ciężar wynosił 42 tony. A 42-tonowy kontener to odpowiednik zaledwie TEU – kontenera 20-stopowego. W transporcie kombinowanym (wykorzystującym więcej niż jedną gałąź transportu) mógł być przekroczony o kolejne 2 tony. Nowa regulacja spowoduje podniesienie normy dla każdego transportu do 44 ton.
Decyzja MIR została podjęta zgodnie dyrektywą unijną 92/106 w tej sprawie. Problem wcześniej stanowił ciężar samochodu z określonej wielkości kontenerem.
Możliwość przewozu kontenerów 45-stopowych z terminalu intermodalnego do taboru kolejowego to dobry znak także dla branży morskiej, w którym tego typu kontenery są coraz częściej używane.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych