Taką zapowiedź usłyszeli szczecinianie z ust wiceministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Jerzego Materny podczas Narady Przednawigacyjnej. Pieniądze mają być wykorzystane na udrożnienie Odry.
- Chcemy ten miliard przeznaczyć na usunięcie tzw. wąskich gardeł czy też pogłębienie tam, gdzie jest największa erozja - mówił wiceminister Jerzy Materna.
W ten sposób ministerstwo chce pomóc w przywróceniu ruchu barek, które mają docierać aż do Opola. XV Narada Przednawigacyjna organizowana przez Związek Polskich Armatorów Śródlądowych. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, przedstawiciele administracji państwowej, w tym Urzędów Żeglugi Śródlądowej oraz Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej, armatorzy, a także przedstawiciele środowiska akademickiego.
Związek Polskich Armatorów Śródlądowych zrzesza aktualnie 60 prywatnych firm żeglugowych z całej Polski. Są to armatorzy pracujący na Odrze, Wiśle, Warcie, a także za zachodnią granicą Polski. Związek reprezentuje prawie 100 proc. floty śródlądowej w Polsce.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych