pc
Włączenie odcinka śródlądowej drogi wodnej Szczecin - Berlin do korytarza transportowego Morze Północne – Bałtyk, otwiera możliwości ubiegania się o środki z CEF (Łącząc Europę) na modernizację infrastruktury hydrotechnicznej jeszcze w ramach bieżącej perspektywy finansowej - poinformowało we wtorek Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Jak informuje resort chodzi o odcinek Odry w okolicach Szczecina, który był wprawdzie elementem transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej - PAP), jednak nie został włączony do żadnego z tzw. +korytarzy bazowych", co stanowiło formalną barierę dla starania się o środki finansowe na rozwój sieci TEN-T.
Ministerstwo poinformowało, że uwzględnienie fragmentu Odrzańskiej Drogi Wodnej w korytarzu Morze Północne - Bałtyk jest efektem wspólnego polsko-niemieckiego wniosku i dialogu z Komisją Europejską. MGMiŻŚ liczy, że to kolejny krok prowadzący do uwzględnienia całej Odrzańskiej Drogi Wodnej w korytarzach TEN-T.
MGMiŻŚ przypomina, że na początku czerwca Komisja Europejska opublikowała projekt nowego rozporządzenia regulującego działanie instrumentu CEF. W Załączniku pierwszym do rozporządzenia, w korytarzu sieci bazowej TEN-T "Morze Północne-Bałtyk", wpisane zostało połączenie wodne śródlądowe Świnoujście/Szczecin – Berlin.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych