pc
300-metrowy gigant w podróż wyruszył z Kataru. Na jego pokładzie znajdowało się 200 tys. metrów sześc. skroplonego gazu LNG dla świnoujskiego terminala. Była to siódma dostawa do gazoportu, a czwarta statkiem Al Nuaman.
Przy wpływaniu i cumowaniu metanowcowi Al Nuaman towarzyszyli: PILOT 64, holowniki: CENTAUR II, FAIRPLAY IX, FAIRPLAY XI, HEROS, URAN, STRAŻAK-26 i ochrona: SG-214, SG-70. Pilotem wprowadzającym był Mirosław Drozd ze Stacji Pilotowej Szczecin-Pilot.
Surowiec dostarczany do gazoportu jest najpierw regazyfikowany, czyli poddawany procesowi zmiany stanu skupienia z płynnej na lotną, a następnie przekazany do krajowego systemu przesyłowego w ilości ponad 126 mln metrów sześc. naturalnego gazu ziemnego. Gaz po sprawdzeniu na stacji pomiarowej kierowany jest bezpośrednio do gazociągu Świnoujście-Szczecin, skąd następnie jest przesyłany do pozostałej infrastruktury przesyłowej GAZ-SYSTEM S.A. i dalej do klientów.
Gaz dostarczony przez metanowiec Al Nuaman był siódmą dostawa dla świnoujskiego gazoportu. Ładunek z dwóch pierwszych był przeznaczony do schłodzenia i rozruchu instalacji. Kolejne to dostawy komercyjne, w tym jedna zamówiona na zasadzie spotowej, czyli zakontraktowana na warunkach określonych w krótkoterminowej umowie regazyfikacji.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych