Sojusz 2M w którego skład wchodzą dwaj najwięksi na świecie armatorzy kontenerowców Maersk Line i Mediterranean Shipping, oraz sojusz Ocean Three złożony z CMA CGM, China Shipping Container Lines (CSCL) i United Arab Shipping Company (UASC) wybrały Malta Freeport Terminals na swój główny punkt przeładunkowy środkowej cześci Morza Śródziemnego.
Nowe sojusze umocniły pozycję portu oraz znacznie zwiększyły jego dostępność. Na chwilę obecną Malta Freeport Terminals oferuje swoim klientom 17 regularnych połączeń tygodniowo, wspieranych dodatkowymi usługami przewozowymi.
Z maltańskiego portu statki mogą dotrzeć do 128 portów na całym świecie.
Pierwszą jednostką sojuszu 2M która zawinęła do Malta Freeport Terminals była MSC Capella, natomiast z Ocean Three Alliance przybyły jednocześnie Xin Qin Huang Dao oraz CMA CGM Butterfly.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych