PMK
Największy na świecie przewoźnik kontenerowy rozważa sprzedaż części swoich udziałów i zmiejszenie dywidendy, by utrzymać pozytywny rating kredytowy.
We wrześniu agencja Moody rozważała obniżenie ratingu Baa1 Maerska, po tym jak firma zdecydowała sie oddzielić swój segment żeglugowy od innych sektorów swojej dzialałnści. Z kolei w zeszłym miesiącu inna agencja, Standard & Poor's, obniżyly rating duńskiego koncernu z BBB+ do BBB.
By zapobiec dalszym spadko Maersk zamierze zmniejszyć wydatki z 6 do 4 mld dolarów na swój dział transportu i logistyki. Dodatkowo Duńczycy chcą zmniejszyć do minimum inwestycje w sektorze energii oraz zmniejszyć wartość dywidendy.
Czołowy koncern żeglugowy na świecie zanotował 438 mln dolarów zysku w trzecim kwartale. To sporo mniej niż w tym samym okresie w zeszłym roku, gdy zysk wyniósł 778 mln dolarów. To efekt bardzo niskich stawek frachtowych kontenerowców.
Słabszy wynik finansowy był udziałem trzech podspółek Maersk: przewoźnika kontenerowego Maersk Line oraz APM Shipping Services i APM Terminals. Zysk zanotowano za to w spółkach offshore: Maersk Drilling i Maersk Oil.
- To mało satysfakcjonujący wynik, którego powodem są niskie ceny przewozu. Ale na tle reszty rynku nie mamy się czego wstydzić - mówi Soren Skou, prezes grupy Maersk. - W szczególności cieszymy się z inwestycji APM Terminals i Maersk Oil oraz obrony przez Maersk Line pozycji lidera żeglugi kontenerowej – dodał.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych