PMK
Maersk Tankers złożyło zamówienie na sześć nowych tankowców w Chinach, z opcją budowy kolejnych po zakończeniu pierwszej części kontraktu.
Jednostki powstaną w chińskiej stoczni Dalian i mają powoli wchodzić do floty od 2020 roku. Umowa ze stocznią obejmuje opcję zamówienia kolejnych czterech statków w zależności do warunków rynkowych.
- Obecne warunki rynkowe sprawiają, że inwestycja jest atrakcyjna z powodu relatywnie niskiej ceny. Odnowienie naszej floty pomoże utrzymać jej konkurencyjność, co z pewnością zadowoli wymagania klientów i pozwoli nam utrzymać silną pozycję rynkową w segmencie LR2 - powiedział Maersk Tankers w oświadczeniu ogłaszającym zamówienie.
Złomowanie rekordowej liczby starych tankowców VLCC w czasie pierwszego kwartału tego roku wciąż nie dało spodziewanej ulgi armatorom. Kryzys w tej branży trwa w najlepsze.
Ogółem w tym czasie 21 jednostek zostało zezłomowanych – pokazują dane VesselsValue. W zeszłym roku ta liczba wynosiła zaledwie 13 statków.
Marzec był jednym z najbardziej pracowitych miesięcy pod względem rozbiórki VLCC, z tuzinem statków wysłanych na złom - podaje VesselsValue. Tylko jeden VLCC został usunięty z floty w kwietniu.
Duża liczba dostaw nowych jednostek utrudnia przywrócenie równowagi popytu i podaży. Dotychczas w tym roku armatorzy odebrali bowiem aż 8 nowych tankowców VLCC.
Okres większego złomowania ma utrzymać się przez kolejne 5 lat – zapowiadają eksperci z agencji McQuilling Services. W tym roku z światowej floty ma zniknąć 10 VLCC, w 2019 ta liczba wzrośnie do 23, a dalej nawet do 34 jednostek rocznie.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych