PMK
Duński gigant żeglugowy Maersk razem z DB Schenker będzie pracował nad stworzeniem bardziej zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska sieci transportowych na całym świecie.
- Chcemy razem z naszymi przewoźnikami i dostawcami usług transportowych dążyć lepszej ochrony środowiska i zmniejszenia emisji zanieczyszczeń - powiedział Andrea Schön, dyrektor ds. ochrony klimatu w firmie DB Schenker.
- Będziemy współpracować nad stworzeniem lepszych paliw, takie jak mieszanki paliw niekopalnych i niskosiarkowych - dodał Schön.
DB Schenker i Maersk ustanowili 5 lat temu wspólnie cel zmniejszenia emisji CO2 o 20 proc. na każdy kontener transportowany przez duńskiego armatora dla niemieckiej firmy logistycznej. Ten cel miał być osiągnięty w latach 2014-2020, ale udało się go zrealizować już w 2018 roku.
Mads Stensen, doradzający Maerskowi w sprawach zrównoważonego rozwoju, przewiduje potrzebę wprowadzenia neutralnych węglowo statków już do 2030 roku. Równie ważne będzie wprowadzanie innowacji i nowych technologii, które pomogą przewoźnikom oceanicznym osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju.
Stensen oszacował, że Maersk obniżył emisję CO2 na kontener prawie o połowę w ostatnich latach. Odbyło się to dodatkowo bez strat finansowych, a wręcz przeciwnie - koncern ciągle się rozwijał.
- Potrzebowaliśmy innego podejścia - powiedział Stensen, odnosząc się do nowego zobowiązania firmy w zakresie osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. - Nie uda nam się to bez zaangażowania naszych klientów i ruchó ze strony inwestorów i dostawców technologii - dodał.
ATC Cargo z certyfikatami do obsługi m.in. uzbrojenia i amunicji
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki