Maersk rozważa zakup kolejnych 11 kontenerowców w drugim kwartale 2015 roku.
"Musimy sie rozwijać, jeśli chcemy sprostać potrzebom rynku. To bardzo prawdopodobne, że naszym najbliższym zakupem będzie 11 jednostek typu Triple E", powiedział Soren Skou, dyrektor generalny Maersk Line.
Maersk nie składał zamówień na nowe jednostki od 2011 roku, czyli od momentu w którym podpisał kontrakt na budowę 20 statków klasy Triple E, każdy o pojemności 18,000TEU.
W 2014 roku firma odnotowała 2,3 mld USD zysku i 11,6 proc. stopę zwrotu z zainwestowanego kapitału (ROIC), utrzymując znaczną przewagę w branży nad innymi armatorami.
ML przewiózł w 2014 roku ponad 9,44 mln FFU, czyli o 6,8 proc. więcej rok/roku. Jego flota miała pojemność prawie 2,95 mln TEU.
Duńskiemu armatorowi udało się utrzymać na podium pomimo trudnego okresu dla branży, o czym może świadczyć fakt, że już na początku tego roku, tj. w lutym 3 przewoźników ogłosiło upadłość.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych