27 kwietnia do portu masowego w Świnoujściu zawinął statek Polskiej Żeglugi Morskiej m/s „Sudety”, pod dowództwem kpt. ż. w. Tomasza Madeja. To pierwsza wizyta w polskim porcie jednostki z serii czterech największych masowców w historii armatora.
M/s „Sudety” to masowiec typu kamsarmax (największy, który może zawijać do portu Kamsar w Gwinei) o nośności 82 tysięcy DWT. Poza masowcami tej klasy we flocie PŻM większe były jedynie tankowce typu „Kasprowy Wierch”, eksploatowane w latach 70. XX wieku. Miały one ponad 140 tys. DWT.
M/s „Sudety” przywiózł do Świnoujścia ładunek blisko 70 tys. ton amerykańskiego węgla koksującego. Węgiel przewieziony zostanie następnie wagonami: 60 tys. ton do Huty Koszyce, należącej do amerykańskiego koncernu U.S. Steel oraz 10 tys. ton do Koksowni Częstochowa Nowa, należącej do polskiej grupy kapitałowej „Zarmen”.
Kamsarmax „Sudety” został zbudowany w 2013 roku w japońskiej stoczni Tsuneishi w Tadotsu. Ma długość 229 metrów a szerokość 32,3 metra. Ładunek węgla, jaki jednorazowo przewozi statek równy jest składowi kolejowemu złożonemu z 1366 klasycznych węglarek 60 tonowych. Utworzony w ten sposób pociąg miałby ponad 19 kilometrów długości.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych