Do Chin dotarła w poniedziałek pierwsza partia 82 luksusowych samochodów osobowych z Europy. Transport odbywał się koleją i trwał 14 dni, o 30 dni szybciej niż drogą morską.
Range Rovery, Range Rovery Sports, BMW X5 i Audi Q7 były transportowane w kontenerach. Pociąg rozpoczął bieg 20 maja z Duisburgu w Niemczech. Trasa wiodła przez Polskę, Białoruś, Rosję i Kazahstan.
Cena samochodów transportowanych w ten sposób będzie niższa. Nie są one bowiem obciążone kosztem ubezpieczenia, który trzeba uiścić w przypadku transportu morskiego, oraz opłatami portowymi.
Samochody sprwadził dealer China Greenland Rundong Auto Group.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych