Zarząd Portu Gdańsk po raz kolejny ogłosi przetarg na 26 hektarową z dostępem do części Pirsu Rudowego w porcie zewnętrznym.
Jest to już kolejna próba dzierżawy niezwykle atrakcyjnego terenu pomiędzy Portem Północnym a terenami DCT. W ostatnim postępowaniu uczestniczył tylko jeden oferent - DCT Gdańsk, przetarg został jednak unieważniony ze względu „niewyczerpania założeń merytorycznych”. W ostatnich latach zainteresowanym dzierżawą terenu był między innymi notowany na giełdzie OT Logistics.
Na dzień dzisiejszy nie wiemy czy w nowym przetargu weźmie udział po raz kolejny DCT Gdańsk. Zainteresowanie przetargiem potwierdził jednak nowy podmiot - Krajowa Federacja Producentów Zbóż. KFPZ chce wraz z partnerami finansowymi utworzyć spółkę celową i przystąpić do przetargu. Intencją KFPZ jest stworzenie Polskiego Terminalu Zbożowego, który zajmowałbym się przede wszystkim eksportem, ale być może także importem zboża. W planach jest przeładunek nawet do miliona ton zboża rocznie w początkowym okresie funkcjonowania terminalu.
Ważnym argumentem dla KFPZ jest fakt, że na działce znajduje się bateria 16 silosów żelbetowych o pojemności łącznej 66,5 tys. m3, oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni 8,7 tys. m2. Obiekty zostały wybudowane pod koniec lat 90. przez kanadyjską spółkę Euro Port Poland jednak ostatecznie inwestycja nie została zakończona.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych