PMK
Władze Dubaju planują stworzenie funduszu inwestycyjnego o wartości 1 mld dolarów, który zostałby przeznaczony na rozwój żeglugi w krajach Zatoki Perskiej.
Fundusz ma być finansowany przez prywatnych inwestorów, banki i pożyczki zabezpieczone gwarancjami rządu ZEA. Środki z tego funduszu mają być używane do zakupu nowych statków oraz realizacji różnych transakcji, w tym IPO i fuzji.
Jeśli fundusz rozpocząłby dzialałność w niedługim czasie, ułatwiłoby to sprzedaż United Arab Chemical Carriers (UACC) - właściciela pakietu United Arab Shipping Company (UASC). Będzie on sprzedawany podczas połączenia UASC z niemiecką linią kontenerową Hapag Lloyd. Pakiet tych akcji może kosztować nawet 200 mln dolarów.
Specjalny fundusz ma być odpowiedzią na braku środków na inwestycje w spółkach żeglugowych z tego regionu. Spowodowane to jest wieletnią recesją i niską akumulacją kapitału. Dodatkowo europejskie banki rzadko kiedy decydują się udzielić pożyczkę armatorom.
Do tej pory flota ZEA zajmuje 17 miejsce na świecie, a wartość jej majątku szacowana jest tylko na 9,9 mld dolarów. Dla porównania, pod banderą Grecji pływają statki o szacunkowej wartości ponad 95 mld dolarów.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych