PMK
Korytarz Bałtyk – Adriatyk niesie za sobą wiele szans, nie tylko dla polskich portów. Dlatego polskie obiekty muszą się przygotować do większej konkurencji o towary tranzytowe.
Funkcjonowanie korytarza zapewnia bowiem dostęp do zaplecza węgierskiego, czeskiego czy austriackiego, a wożenie przez Adriatyk oznacza szybszy, niż z polskich portów, dojazd do południa polski. Polska musi być więc doskonale przygotowana organizacyjnie i konkurencyjna cenowo.
Korytarz Transportowy Bałtyk-Adriatyk jest jednym z ważniejszych przedsięwzięć gospodarczych tej części Europy. Rolę korytarza należy rozpatrywać zarówno z punktu widzenia regionu, Polski, jak i całej Europy. Dla regionów nadmorskich to szansa na dynamiczny rozwój przeładunków portowych i całej gospodarki morskiej.
Dla Polski stanowi on szansę na rozwój licznych terminali, centrów logistycznych i parków magazynowych kreujących wartość dodaną i ulokowanych na obszarze całego kraju. W końcu dla Europy korytarz jest szansą na dywersyfikację struktury przepływów towarowych, wykreowanie sytuacji, w której miejsca koncentracji masy ładunkowej lokalizowane będą nie tylko na Zachodzie, ale także na wschód od Łaby.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości