• <

Konsolidacja rynku transportu kontenerów wciąż się pogłębia

PMK

06.01.2018 12:53 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Konsolidacja rynku transportu kontenerów wciąż się pogłębia

Partnerzy portalu

Konsolidacja rynku transportu kontenerów wciąż się pogłębia - GospodarkaMorska.pl

Południowokoreańskie spółki żeglugowe zamierzają utworzyć sojusz, by być bardziej konkurencyjnym na światowym rynku transportu kontenerów – donoszą tamtejsze media.

Wpływ na taką decyzję z pewnością miał zeszłoroczny upadek jednego z większych koreańskich armatorów – Hanjin Shipping. Nowy alians ma mieć nazwę Korea Shipping Partnership (KSP) i zostanie zapowiedziany oficjalnie we wtorek.

W aliansie znajdą się wszyscy 14 armatorów kontenerowych z Korei Południowej, w tym Hyundai Merchant Marine, 15 największy armator kontenerowy na świecie.

Korea idzie w ślady japońskich przewoźników. Od kwietnia przyszłego roku dotychczasowi japońscy armatorzy K Line, MOL i NYK utworzą nową spółkę żeglugową: Ocean Network Express (ONE).

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine dodatkowo niedawno wyjawił, że zamierza zbudować w przyszłym roku kilka kontenerowców o ładowności 22 tys. TEU.

Decyzję o zakupie nowych jednostek ujawnił prezez HMM C.K. Yoo w czasie strategicznego spotkania zarządy armatora, w czasie którego dyskutowane były strategie na przyszłość.

- Korea ma ambicje być jednym z wiodących krajów na rynku żeglugi, więc jako czołowy armator tego kraju musimy spełnić swoją powinność. Budowa nowych megakontenerowców to pierwszy z kroków, by spełnić nowe wyzwania rynku – powiedział Yoo.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.