Paweł Kuś
Izraelski przewoźnik, Zim Integrated Shipping Services (ZIM), chce dołączyć do sojuszu 2M składającego się z Maersk Line i MSC - donosi agencja Alphaline.
Niedawno chęć dołączenia do sojuszu wyraził także koreański HMM i podobno jest blisko zakończenia negocjacji. ZIM miałby dołączyć do tej trójki, ale wciąż nie ma oficjalnego potwierdzenia zawarcia tej umowy.
ZIM posiada 3,3 proc. udziałów na szlaku transpacyficznym, a to da dobrą synergię z obecnymi udziałami aliansu 2M. Izraelski przewoźnik jest ostatnim globalnym armatorem, który nie dołączył do żadnego z istniejących aliansów.
Potencjalny alians czterech armatorów byłby głównie skupiony na działalności na szlaku transpacyficznym, gdzie udział sojuszu by wzrósł do 23 proc, w porównaniu do 40 proc. Ocean Alliance i 34 proc. The Alliance.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych