pc
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk jeszcze przez trzy tygodnie czeka na oferty w przetargu na rozbudowę Nabrzeża Oliwskiego. Termin mija 27 lutego. Inwestycja ma być gotowa w III kwartale 2020 r.
Prace prowadzone będą na nabrzeżach: Oliwskim, Pięciu Gwizdków oraz Ziółkowskiego, a także na stanowisku dawnej bazy promowej PŻB w Porcie Gdańsk. Obejmują m.in. ich przebudowę i rozbudowę. Środki na ten cel w 85 procentach pochodzą z unijnego dofinansowania z programu CEF.
Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. Jego atutem są dogodne połączenia z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zarządza portem morskim w Gdańsku, który jest kluczowym węzłem komunikacyjnym w regionie. W skład infrastruktury portowej wchodzi osiem nabrzeży o długości ponad 20 km. ZMPG podzielony jest na dwie części: port wewnętrzny usytuowany wzdłuż Martwej Wisły i kanału portowego, oraz port zewnętrzny z bezpośrednim dostępem do Zatoki Gdańskiej, gdzie znajduje się m.in. nowoczesny głębokowodny terminal kontenerowy DCT. W ubiegłym roku przeładowano w Porcie Gdańsk ok. 40,6 mln t ładunków. To o prawie 9 % więcej niż w 2016 r. Do 2020 roku ZMPG zamierza przeznaczyć na inwestycje ok. miliarda zł.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych