• <

Japońscy armatorzy znowu z zyskiem

PMK

02.11.2017 11:12 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Japońscy armatorzy znowu z zyskiem - GospodarkaMorska.pl

Japońscy armatorzy kontenerowi: K Line, MOL i NYK osiągnęli zysk w trzecim kwartale tego roku. To dobra wiadomość przed zapowiadanym powstaniem aliansu Ocean Network Express.

K Line w trzecim kwartale osiągnął dochód 25,4 mln dolarów. W tym samym okresie w zeszłym roku armator zanotował ponad 70 mln dolarów straty, więc progres jest pokaźny.

- Stawki frachtu wzrosły z najgorszego w historii poziomu, który osiągnęły w zeszłym roku, ale wciąż warunki rynkowe są ciężkie – czytamy w oświadczeniu przewoźnika.

MOL z kolei zanotował zysk 18,4 mln dolarów, również o wiele lepiej niż w zeszłym roku, gdy armator zanotował stratę 87,5 mln dolarów. Podobnie wyglądają wyniki NYK: 67,5 mln dolarów zysku w poprzednim kwartale i strata 57 mln dolarów rok wcześniej.

Już w kwietniu przyszłego roku z połączenia potencjałów tych trzech firm narodzi się szósty największy na świecie armator kontenerowy z 7 proc. udziałem na światowym rynku. Wpływ na tę decyzję miało z pewnością tegoroczne bankructwo koreańskiego Hanjin Shipping. Połączenie z rywalami wydaje się w tym momencie zdecydowanie lepszą opcją.

Firmy wydały wspólne oświadczenie, w którym stwierdziły: "Ten ruch pozwoli nowemu armatorowi ONE zapewnić naszym klientom odpowiednią jakość usługi i poszerzyć naszą globalną siatkę usług i powiązań".

Zaraz po ogłoszeniu tej decyzji doszło do gwałtownego wzrostu wartości akcji każdego z japońskich armatorów. Udziały Nippon Yusen wzrosły o 9,9 proc. Kawasaki Kisen o 8,5 proc, a Mitsui OSK aż o 12 proc.

Światowy kryzys w żegludze wymusił zmiany na wszystkich czołowych firmach żeglugowych. Duński Maersk przechodzi głęboką restrukturyzację, z kolei niemiecki Hapag-Lloyd i francuskie CMA CGM wykupuje mniejszych konkurentów w drodze do konsolidacji rynku.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.