PMK
Koreański przewoźnik kontenerowy HMM niedługo podpisze oficjalne porozumienie o dołączeniu aliasu 2M, którego częścią są obecnie dwa giganci: Maersk Line i Mediterranean Shipping Company (MSC).
Dzięki dzieleniu się statki między członkami sojuszu każdy z armatorów dzięki temu połączeniu rozszerzy swoją siatkę połączeń. Do podpisania umowy ma dojść jeszcze w listopadzie. Obecnie trwają ostatnie negocjacje.
Korean shipping line Hyundai Merchant Marine (HMM) will soon sign an official agreement to join a 2M vessel-sharing alliance of industry giants Maersk Line and Mediterranean Shipping.
Obie strony zyskają na dołączeniu HMM do 2M. Koreański armator wzmocni swoją ofertę i zredukuje koszty operacyjne. Z kolei MSC i Maersk skorzystają z doświadczeń HMM na rynku azjatyckim i wzmocnią swoje połączenia przez Pacyfik.
HMM znajduje się ponadto w kłopotach finansowych, a wierzyciele armatora wymogli a nim dołączenie do jednego z globalnych aliansów. Stąd zainteresowanie dołączeniem do sojuszu 2M.
Możliwe też, że doszło do sekretnego porozumienia między stronami. Eksperci z Drewry spekulują, że koreański rząd bierze udział w przekonywaniu MSC i Maerska do przyjęcia HMM do aliansu. W zamian obaj armatorzy mogliby liczyć na niższą cenę budowy statków w koreańskich stoczniach lub korzystniejsze warunki pożyczek.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych