PMK
Południowokoreański gigant żeglugowy Hyundai Merchant Marine zdecydował się zrezygnować z opcji budowy pięciu dodatkowych tankowców – wynika z oświadczenia firmy.
Opcja budowy jednostek VLCC były częścią wcześniejszej umowy zawartej ze stocznią Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
W kwietniu 2017 r. HMM i DSME podpisały list intencyjny w sprawie budowy pięciu VLCC o nośności 300 tys. dwt, z opcją konstrukcji kolejnych pięciu statków. Strony miały również rozważyć instalacje na jednostkach silnika LNG i innych ekologicznych technologii.
Firma w tym roku zainwestuje za to 95 milionów dolarów w zakup 30 000 nowych kontenerów i wkrótce podpisze kontrakt w sprawie budowy 12 kontenerowców o ładowności 22 tys. TEU i ośmiu o ładowności 13 tys. TEU.
Koreański przewoźnik dołączy do klubu posiadaczy największych kontenerowców na świecie. Do obecnych lub przyszłych użytkowników takich statków należą takie firmy jak CMA CGM i MSC. Popyt na wieksze statki jest spowodowany rosnącymi potrzebami przewozowymi, oraz koniecznością dostosowanie się do nowych regulacji dotyczących ograniczenia emisji do środowiska szkodliwych substancji. Wprowadzane przez IMO przepisy wchodza w życie od 2020 roku.
Hyundai Merchant Marine jest największą morską spółką przewozową Korei Południowej i 13 taką firmą na świecie. Przejęła pałeczkę pierwszeństwa od Hanjin Shipping, firmy która ucierpiała w wyniku kryzysu z 2016 roku.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości